סדנת בישול על האש

לומדים לבשל באש כמו מקצוענים

"על האש" הן צמד מילים שמלווה את החברה הישראלית בכל מפגש חברתי בעשורים האחרונים. כמעט בכל משפחה נוהגים להתאסף סביב הגריל בחגים ואירועים מיוחדים. ברוב המקרים נפגוש בארוחה הזו את אותם המאכלים. קבב, פרגיות מתובלות, אולי שיפודים עם קצת ירקות וסטייקים מנתחים שונים.

במרבית המקרים הנתחים נצלים על רשת שצמודה לגחלים הבוערות. ותמיד, תמיד יש את מי שנצמד אל הגריל בזמן שכולם אוכלים ומוציא את האוכל בהדרגה עד שכולם שבעו. אמנם יש לו סיפוק מהכנת האוכל לכולם אך הוא מפספס את המפגש סביב השולחן.

בסדנת הבישול באש נלמד איך להשתמש בגריל בצורה אחרת שתאפשר לנו לגוון בטעמים, במאכלים השונים שנוכל להכין באותה מסגרת הזמן ונוכל להוציא את האוכל ביעילות שתאפשר לנו להצטרף אל כולם בשולחן.
מפגש ראשון

משדרגים את הגריל

בשיעור הראשון נתמקד בגריל. נבין איך אפשר לנצל אותו להכנת מאכלים בצורה שונה ולבשל עם האש בכל העוצמות. איך נוכל להשתמש בגחלים כדי להטמיע טעמים באוכל ולבשל על עץ טבעי.

נלמד על נתחים שונים וכיצד אפשר לשלב אותם בקלות בארוחה ולבנות סביבם ארוחה מגוונת ומאוזנת. נכין מאכלים פשוטים בטכניקות מתקדמות ונשלים את החוויה ביצירה ארוחה מאוזנת סביב האש.

מפגש שני

הכנה מקדימה

ברוב המקרים, הדרך ליהנות יותר משימוש בגריל, היא הכנה מוקדמת של המאכלים שעומדים לפגוש את האש. 

בשיעור נלמד כיצד לשלב נכון הכנה מוקדמת, בישול מקדים  והשרייה בכדי לקצר את זמן הבישול באש ולחסוך לעצמנו זמן ועשן.

נלמד להשתמש באיזורי חום שונים בגריל, איך לתכנן ולבצע ארוחה באמצעות כלים כמו בישול בוואקום וצלייה ארוכה בתנור, נכין רטבים משלימים ונחקור שילובי טעמים מיוחדים.

מפגש שלישי

מעשנה ומדורה

בשנים האחרונות המעשנה תפסה מקום מכובד בכל חצר. בשיעור נלמד איך משתמשים בה בצורות שונה. בצורה שנפוצה וגם כתנור חם עם עשן שמאפשר לנו לתת מכת חום וטעם למאכלים רבים בו-זמנית

נבין מה העשן הנכון לבשל בעזרתו ואיך ניתן לשלוט בו. בשיעור נלמד כיצד השריית נתחים בתמלחת מסייעת למרקם עשיר ועסיסי. 

נראה כיצד ניתן להתאים תהליכים שונים לאירוע בו נצטרך לבש וכיצד מבשלים בתנאים מיוחדים כמו מדורה בשטח

ביקורות
נגן וידאו
נגן וידאו
מְעוּלֶה
34 ביקורות ב-
Ailon Voldman
Ailon Voldman
02/09/2023
אין מילים לתאר את החוויה. שף פרטי, מורה פרטי, מדריך, איף שלא תקראו לזה הבן אדם פשוט מביא את עצמו ונותן המון ערך מוסף. הסבלנות, הדיבור בגובה העיניים, החוויה, האנושיות, עבודת הצוות והאוכל הכלכך טעים ומיוחד, אלה כל הדברים שהפכו את החוויה הזאת לכלכך עוצמתית תודה תום!
Stav Novisov Bolotin
Stav Novisov Bolotin
02/09/2023
לקחתי את הקורס למתחילים. עד כע נהנה מאוד מהקורס ומההדרכה של תום. מציע בחום לחובבים כמוני השוקלים ומתעניינים בענייני מטבח ובישול.
sharona voldman
sharona voldman
01/09/2023
תום גלס קשוב ומקצועי 🪷 סדנה ביתית בקרית טבעון מושלמת !!!! חוויה קולינרית גם של העברת המידע וגם של טיב האוכל רמה גבוהה בינלאומית ❤️❤️❤️
Sigal Steinberg
Sigal Steinberg
01/09/2023
עשינו לילד לקראת בר המצווה 3 שיעורי בישול עם תום היה נעים, מסביר ומלמד מאוד! פתח את הילד לבישולים, וטעמים חדשים, ולימד אותו טכניקות וכלים שיקדמו את הבישול שלו בצעדי ענק למעלה. וכמובן התוצרים טעימים מאוד ממליצה בחום רב 🙂
Efi Pupkin
Efi Pupkin
21/08/2023
Perfect... everything.
חגית רוס
חגית רוס
21/08/2023
הזמנו את תום לארוחת שף לכבוד ״חתונת הזהב״ של הוריי. תום, עם ידי הזהב, החיוך הגדול והמבוייש והסבלנות אין קץ, הוציא תחת ידיו ארוחת מלכים, שגרמה לכולנו לשבת סביב השולחן למעלה מ-3 שעות ורק להנות. האוכל הותאם באופן פנומנלי לכל המגבלות של מי מהאוכלים (משומרי הכשרות עבור דרך האלרגי לדגנים ועד לזו שנמנעת מפחמימות וסוכרים). במחשבה גדולה התאים תום את התפריט כך שכולם יכלו לאכול מהכל. אנחנו כבר מחפשים את התירוץ לאירוע הגדול הבא…😋
Liat Eyal
Liat Eyal
17/08/2023
הזמנו את תום לסדנת ראמן פרטית לרגל יום הולדת. תום בחור מקסים, מקצועי, נעים הליכות, בעל ידע רב. הסביר הכל בצורה נעימה, היה קליל, זורם, הביא איתו את כל הציוד, כך שאם משהו היה חסר, אין בעיה. היה לנו מאוד כיף, וגם הראמן יצא מושקע ומאוד טעים. נותרו לנו בבית רטבים וצירים לעוד כמה ארוחות טובות. ממליצים בחום!
Eden Skovronek
Eden Skovronek
04/08/2023
תום הגיע אלינו הביתה ללמד אותנו להכין ראמן. היה מאוד נחמד איתו! זורם, קליל, אווירה ממש טובה ונעימה. חוץ מזה למדנו קצת דברים בסיסיים בהכנת אוכל וקיבלנו טיפים מעולים (: וכמובן שהראמן היה שווה כל דקת עבודה! ממליצים בחום.
Itzik F
Itzik F
14/04/2023
Amazing cooking experience in a lovely atmosphere. Tom is a great teacher and super nice person.
Noa Gana
Noa Gana
02/12/2022
היינו בשיעור ראמן פרטי אצל תום ולמדנו המון, לא רק על ראמן, גם על גישה לאוכל ובישול. הייתה חוויה כיפית נעימה ומעניינת , ממליצים בחום (:
דילוג לתוכן